Seo Uzmanlarının Gizlediği 5 Seo Taktiği Nedir?

SEO
bilinmeyen seo teknikleri

Kategori :

SEO

Paylaş :

Seo bilinmeyen taktikleri nelerdir? Bu 5 seo taktiği pek anlatılmaz. Bir dijital pazarlama uzmanı olarak bunu söyleyebilirim. Her uzmanın kendine has geliştirdiği bazı teknikler vardır. Seo taktikleri olarak pek konuşulmayan taktiklerdir bunlar. Hayır siyah şapka teknikleri değil. Beyaz şapka teknikleri ve hepsi google tarafından kabul edilen tekniklerdir. Seo uzmanları yeni buldukları bir tekniği genellikle uzun süre kendilerine saklarlar. Bunu neden mi yaparlar? Siz olsanız yapmaz mıydınız? Tüm iş alanlarında uzmanların genel hareketi bu yönde olabilir.

google arama gelişimi

Sizi fazla yormadan;

5 Bilinmeyen Seo Taktiği.

1- Eski içerik mi Yeni İçerik mi?

Sürekli yeni içerik girmek sitede arama hacmini arttırabilir. Ama aslında asıl altın eski içerikte gizlidir. Pek çok içeriğimde bu yöntemi uygularım. Eski içeriğim arama alır ama güncelliğini yitirmiştir. Bu içeriği görmezden gelmek yerine güncellemek onu bir anda birinci sayfaya hatta birinci sıraya çıkarabilir. Onun için güncel içerik girin ama eski içeriklerinizi mutlaka güncelleyin. Kullanıcı deneyimi için bu çok önemlidir. Özellikle E-ticaret siteleri ne yazık ki çok fazla ürün girdisi ve çıktısı yaşamaktadır. Bir ürünü silmeyin tükendi diyin ve varsa muadil ürüne bir dahili bağlantı verin.

  • İçerikte yeni anahtar kelimeleri ekleyin ve ilk beş satırda geçmesini sağlayın
  • Başlık güncelliğini yitirdiyse güncelleyin.
  • Video, infografik veya resim ekleyin.
  • Güncel olmayan bilgileri silin. Yenilerini yazın.
  • Dil bilgisi hatalarını düzeltin.

2- Dahili Bağlantı Altın değerindedir.

Hepimiz bir yazıda dahili bağlantı vermenin önemli olduğunu biliyoruz. Ama çoğumuz bunu doğru yapmıyoruz. Nasıl mı? Dahili bağlantının amacı kullanıcının ona tıklaması için sebep vermektir. Yani kullanıcının tıklamayacağı bir dahili bağlantı işe yaramaz. Dahili link verirken ilk ve en önemli adım budur. Dahili bağlantılarda yapmanız gereken yazı ile ilişkiyi doğru yakalamaktır.

[su_box title=”Bu Yazımız Çok Okunuyor.” radius=”6″]Seo sosyal medya teknikleri nelerdir? Seo dediğimiz zaman sosyal medyayı ayrı düşünemiyorum. Özellikle bu 5 senede sosyal medyanın seo etkisi göz ardı edilemez. Bazı Seo uzmanları hala seo ve sosyal medyayı birlikte düşünmemeye devam edebilir. Seo ve sosyal medya etkisi linkte.[/su_box]

Doğru yerde ve doğru şekilde verilen bağlantı tıklama alır. Bu sayede bir yazıdan gelen akımı diğer tüm yazılarınıza bir zincir gibi devam ettirebilirsiniz. Ne kadar güçlü ve doğru bağlantılar kurarsanız o kadar çok seo değerinizi arttırsınız.

“Dahili bağlantılar sadece sizin için değil. Onlar ayrıca okuyucularınız içindir. Bu yüzden her bağlantının yararlı olduğundan emin olun. ”

– Jeffrey Kranz Overthink Group’un kurucu ortağı.

  • Sitenizin yapısını tanımlayın.
  • Link vereceğiniz sayfa değerini öğrenin
  • Sayfa ile bağlantısı mantıklı mı?
  • Doğru yerde bağlantı vermeye özen gösterin.
  • Ne kadar tıklama aldığınızı analiz edin.

3- Marka Bilinci Oluşturma.

Şimdi bunu hepimiz biliyoruz. Ama gerçekten uygulamıyoruz. Marka bilinci oluşturmak sanıldığı kadar zor değildir. Bilinen yöntemlerle marka bilinci ve değeri arttırılabilir. Bunun en kolay yolu tabii ki reklamdır. Reklam sadece tek bir yönde bakmanız gereken bir şey değildir. Mesela influencerlarla çalışmak veya bloggerlarla çalışmak bir marka değeri yaratır. Kısaca markanıza yaptığınız her yatırım seo olarak geri döner. XYZ firma mobilya firması olsun. XYZ marka adı olsun. Firma mobilya kelimesinde birinci sırada çıktığında bu bir avantajdır. Ama XYZ marka arama hacmi diyelim aylık 500 bunu 50 bin yaptığı an olay biter. Google harika bir sinyal verir. Google’da içeriklerini daha fazla ulaşılır yapar.

  • Markaya yatırım yapın
  • Reklamları kullanın
  • Markayı geliştirecek yolları bulun.

4- TO optimizasyonu.

Pek çok seo uzmanın bildiği şey budur. TO tıklama oranı çok önemlidir. Siz 9 bin günlük gösterim alıp 50 tıklama alıyorsanız çok büyük bir problemle karşı karşıyasınız. Çünkü Meta başlığınız veya Serp çıkışınız problemli. Google’da size bir süre sonra “Sen tıklama almıyorsun o halde pozisyonlarında düşmeyi hak ediyorsun” der. Kısaca tıklama oranı seo da ilerlemenin en önemli adımıdır.

Şunu fark ettiniz mi bir kelime aradığınızda google aramada gelen başlıklar birbirinin aynısı. Evet bunu google da çıkmak için yapıyorlar. Ama tıklama alınmayan başlıklar bir süre sonra pozisyon kaybeder. O halde yaratıcı başlık atmayı öğrenmelisiniz. Hem seo uyumlu hemde yaratıcı başlıklar çok önemlidir.

[su_box title=”İlgi Çekici Başlık Yazma Yolları (Uzmanından 10 Teknik)” radius=”6″]İlgi çekici bir başlık yazmak hayat kurtarır. Dikkat çekici bir başlık yazmanın 10 püf noktası vardır. Biz buna clickbait (yemleme) diyoruz. Dikkat Çekici Başlık Yazmak Linkte[/su_box]

Tıklama oranları daha iyi bir sıralama elde etmenize yardımcı olur. Web sitenizin TO’su yüksekse, kullanıcılar için alakalı içerik sağladığınızı Google söylemiş olursunuz. Google bu işarete önem verir.

  • Başlıklarınız üzerinde çok düşünün.
  • Benzersiz başlıklar oluşturmaya çalışın.
  • Seo uyumlu ama yaratıcı başlıklar oluşturun.
google sayfa grafiği
Google Birinci Sayfa Analizi – Endercene.com.tr

 

google sıralama yüzdesi
endercene.com.tr – Sıralama yüzdesi

5- Ağırlıklardan Kurtulun.

Hız demiyorum sadece tüm ağırlıklardan kurtulun. Kullanıcının kafasını karıştıracak her şeyden uzak durun. Sitenizi sade ve anlaşılır dizayn edin. Az çoktur. Anlatmak istediklerinizi sade bir dile dökün. Kullanıcıyı yormayın. Ayrıca kesinlikle işe yaramayan ve gösterim almayan içeriklerinizden kurtulun. Hiç tıklama almayan bir şey sitenizde fonksiyonel değilse gereksizdir. Gereksiz bannerlardan js, css kodlarından kurtulun.

  • Siteniz hızlı olsun
  • Siteniz sade olsun
  • Siteniz gereksiz kodlardan arınmış olsun
  • Gereksiz; tıklama almayan içerikleri silin.

 

One Response

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Dijital Blog

Son Yazılarımız

Dijital Pazarlama ile İlgili Her Konuya Buradan Ulaşabilirsiniz.