Oca. 25, 2020

Youtube İzlenme Arttırma Yöntemleri | Tıklama Arttırma Yolu

Yorumunuz nedir?

Youtube izlenme arttırma yöntemleri temelinde çok kolaydır. YouTube‘a her dakika 300 saatlik video yükleniyor. Bu düşününce çok büyük bir sayı ve bu kadar yüklenen videodan sizin videonuzun öne çıkması ve popüler olması gerçekten zor ve ciddi bir emek ihtiyacı gerektiriyor. Fakat bu 6 yöntemi uygulayarak daha hızlı izlenme sayınızı arttırabilirsiniz.

1- Trend ve Kelime Analizi Yapmak. 

Google Trends kullanmak bu yönden büyük avantaj sağlayacaktır.

google trends youtube

Burada Youtube seçilir ve kategorinize göre arama yapabilirsiniz.

google trends youtube

Bu şekilde konulara göre çıkış olan videoları keşfedip ona göre video oluşturabilir veya konuları ona göre ayarlayabilirsiniz.

Youtube otomatik tamamlamayı kullanarak kelime araştırması yapabilirsiniz.

youtube otomatik tamamlama

arama yerine kelimeyi yazın ve entera basmadan çıkan sonuçları görün. Bu kelimeler youtube’ un önerdiği aramalardır. Bu sayede anahtar kelimelerde buradaki sonuçları kullanabilirsiniz.

Ayrıca birinci sıradaki videoların yazdığı açıklamaları incelemenizi tavsiye ederim.

2- Açıklama Kısmı Çok Önemli 

Youtube çok gelişti ama hala videonun tam olarak ne ile ilgili olduğunu tam olarak anlamıyor olabilir. Bunun için açıklama kısmını detaylandırmak ve videonuzu iyi anlatmak çok önemlidir. Pek çok insan bu adımı atlıyor. Ayrıca youtube açıklama kısmında sitenize vereceğiniz linkler ile sitenize geri dönüşler sağlayabileceğinizi unutmayın. Anahtar kelimeleri doğru ve detaylı girmekte gerçekten çok önemlidir. Önemli olan bir diğer şey anahtar kelimenizi açıklama ve etiketleme bölümünde geçmesine dikkat etmenizdir.

3- Video Küçük Resmi

Belki çoğu insanın atladığı ve önemsiz olarak düşündüğü bu resim olayı aslında doğrudan video izlenmeleri etkileyebilecek önemli bir şey. Özellikle görsel konularda bu resimler çok daha fazla önem aksediyor. Mesela dekorasyon videolarında çok çok önemli diyebiliriz. Tabii diğer videolarda karar aşamasını etkileyebiliyor.

4- Sosyal Medyayı Etkili Kullanmak.

Öncelikle facebook gruplarda konunuzla ilgili olanlarla özellikle videonuzu yayınlamaya çalışabilirsiniz. Mutlaka bir facebook sayfanız ve instagram sayfanız olmalı. Pinterest ve twitteri bu konuda es geçmemeniz önemli. Pinterestte video linkini paylaşabilirsiniz. Ayrıca twitterda link verebilirsiniz. Ne kadar çok izlenir ve yayarsanız o kadar çok youtube’ta öne çıkarsınız.

5- Google’ ı işin içine dahil edin.

Google arama sonuçlarının çoğunda (video sunulabilecek bir şey ise) youtube videolarını sunuyor.

youtube google önemi

Burada fark edilmesi gereken şeylerden biri ilk üç sırada olabilmenin önemi. İnsanlar google’da arama yaparken ilk üç sırada çıkan sonuçlara tıklarlar. Onun için konularınızı google’da bir aratın. İlk sonuçları nasıl aldığınızı bir görün ve ona göre bir strateji uygulayın. Google videolar bölümüne bakarak videoları detaylı inceleyebilirsiniz. İçeriklerinizde daha iyi sonuçlara ulaşmak için kaliteyi arttırmanız önemlidir.

6- Uzun Video Daha İyidir. 

Videolarınıza bir intro (giriş ve marka tanıtım) ile başlamanızı öneririm. Videolarınızın uzun olması sıralamada önemli kazanç sağlar. Sıralamada üst noktalara gelmenin en kolay yolu uzun içeriktir. Etkileşiminizi arttırmakta önemlidir. Bu da en çok yorumlarla gerçekleşebilecek bir şeydir. Tüm yorumlara cevap vermeye çalışın ve özellikle yorumu teşvik edin. Giriş kısmında bir süre video devam ettikten sonra kısa bir tanıtım videosu ile abone olmayı hatırlatabilirsiniz.



Bunlar benim uyguladığım ve önerdiğim teknikler aklınıza takılan soruları yorum kısmına yazarsanız cevaplamaktan memnuniyet duyarım.

 

 

 

dijital pazarlama uzmanı
Oca. 22, 2020

Dijital Pazarlama Uzmanı Ne İş Yapar | Nasıl Olunur?

Yorumunuz nedir?

Çağımızda en çok iş imkanı teknoloji ile ilgili işlerde mevcut. Bunların içinde Dijital Pazarlama Uzmanı da var. Peki dijital pazarlama uzmanı ne iş yapar? Konu başlıklarıyla bu konuyu incelemek istiyorum. E-ticaret sitelerinin sayısı son iki yılda 100 katı kadar arttı. Kısaca her perakende firma bünyesinde bir e-ticaret sitesi oluşturuyor. Burada ise bu işin uzmanlarına ihtiyaç duyuyor.

Dijital Pazarlama Nedir?

Türkiye’de gelişmekte olan sektörlerin başında e-ticaret geliyor. E-ticaret internetten satış olarak adlandırabileceğimiz bir alandır. Müşteri e-ticaret sitesine girer. Ürünü sepete ekler ve ödeme seçeneklerinden birini seçerek işlemi tamamlar. Burada hiç bir fiziksel mağazaya gitmemiş ve genellikle müşteri temsilcisi ile görüşmemiştir. İşlemi tamamladıktan sonra ürün kargo firmaları aracılığıyla müşteriye teslim edilir. Sürecin kurgusu e-ticaret uzmanına aittir. Süreçteki pazarlama ise tamamen dijital pazarlama uzmanının işidir. Dijital pazarlama markayı dijital medyada tanıtma sürecine verilen isimdir. Dijital medyadan kasıt ise Sosyal medya, internet ve mail vb. dijital ürünlerdir.

Dijital Pazarlama Uzmanı Kimdir?

Dijital pazarlama uzmanı tüm dijital medya süreçlerini yöneten ve markayı dijital platformlarda tanıtan kişidir. Bu kişinin Sosyal Medya, İnternet ve Google Ads gibi alanlara hakim olması beklenir. Seo ve Sem süreçlerini yönetmesi gerekmektedir. Ayrıca Web sitelerinde gerekli donanıma sahip olması beklenmektedir. Görsel ve yazılı programlara hakimiyet bilgisi olması gerekmektedir. Dijital medyanın genelinde yapılması gereken tüm reklam çalışmalarına hakim olması gerekmektedir. Kısaca Dijital pazarlama uzmanı 10 kaplan gücünde olmalıdır.

Dijital Pazarlama Uzmanı Nasıl Olunur?

Üniversitelerin 4 yıllık pazarlama ve iletişim bölümlerinden mezun olan kişiler için hızla bu sektöre adım atma şansı doğacaktır. Ayrıca kendini geliştiren ve yeterli donanıma sahip herkes için bu iş kapısı açıktır. İş sektöründe çok fazla ihtiyaç duyulan bir alandır. Freelance veya Firma bünyesinde çalışabilirsiniz. İş dünyasında gerçekten önemli bir konuma gelebilir ve hızla kendinizi geliştirebilirsiniz.

Dijital Pazarlama Uzmanı Ne kadar Maaş Kazanır?

Kendini geliştirilmiş ve uzmanlaşmış bir kişinin alacağı maaş 4.000₺-12.000₺ arasında değişiklik gösterebilir. Kişi sektördeki lider firmalardan birine girdiği takdirde çok daha yüksek bir maaş ve prim ile çalışabilir. Dijital pazarlama sorumlusu, uzmanı, yardımcısı ve müdürü gibi belli basamaklar vardır. Firmalarda işini doğru yaptığı ve cirolara etki gösterdiği takdirde çok hızlı bir şekilde yükselir.

Dijital pazarlama ve sosyal medya uzmanlığı birlikte hareket eden bir uzmanlık alanıdır. Kısaca Sosyal medya uzmanı kendini seo ve sem alanında geliştirerek dijital pazarlama uzmanı olabilir.

instagram-hesap-dondurma
Oca. 19, 2020

Instagram Hesap Dondurma Linki ve Nasıl Yapılır.

Yorumunuz nedir?

Bazen instagram hesap dondurma işlemi yapmak isteyebiliriz. Hesabımızla ilgili bir sıkıntı veya özel bir sebepten buna karar vermiş olabiliriz. Hesap Dondurma işlemini bilgisayardan veya telefondan yapabilirsiniz. Telefondan hesap dondurma yapabilmek için farklı bir yöntem gerekir.

Gelelim hesabımızı geçici olarak kapatma işlemine önce bilgisayar için anlatalım bu işlemi.

Öncelikle instagram.com sitesine giriyoruz.

instagram hesap dondurma

Burada profilinize tıklıyorsunuz.

instagram hesap dondurma

Daha sonra işlemi yapmak için profili düzenle bölümüne giriyoruz.

Profili düzenle bölümünde en altta hesabımı geçici olarak kapat diyoruz.

instagram hesabını geçici olarak kapat

 

Eğer bu işlemi yaparsanız 24 saat boyunca hesabınızı tekrar açamazsınız.

Ya da hesap dondurma linki tıklıyoruz. Bize hızlı bir şekilde burayı açıyor ve hesabımı geçici olarak kapat diyoruz.

Telefonda İnstagram Hesabı Dondurma

Bu işlemi mobil instagram uygulamada yapamıyoruz. Fakat telefondan yapmanız gerekiyorsa şu işlemi gerçekleştirmek için telefonda web tarayıcınızı açıyorsunuz. Mesela google chrome diyelim. Google chrome sağ üst köşede üst üste üç noktaya tıklıyoruz. açılan menüde Masaüstü sitesi diyoruz. instagram.com açıyoruz. İnstagram hesabımıza giriş yapıyoruz dondurmak istediğimiz. Profili düzenle dedikten sonra hesabımı geçici olarak kapat diyoruz. Bilgisayarda yaptığımız aynı adımları uyguluyoruz.

İnstagram Hesabını Silmek İçin Yapmanız Gereken İşlem.

İnstagram hesabını tamamen silmek istiyorsanız bunuda mobil uygulamadan yapamıyorsunuz. Ya bilgisayar ile yapmanız lazım veya telefonda web tarayıcıya girip masaüstü site isteyerek yapmanız gerekmektedir.

Linke Tıklayarak Hesabınızı Kalıcı Olarak Silebilirsiniz. Hesap Silme Linki

Link sizi instagram yönergelerinin olduğu sayfaya götürecektir orada hesap silme linkine tıklayıp işlemi tamamlayabilirsiniz.

ÖNEMLİ UYARI: Sildiğiniz zaman geri dönüşü olmayacağını bilmeniz gerekmektedir. Tüm takipçileriniz ve resimleriniz kalıcı olarak silinir. 

 

facebook mavi tık
Oca. 04, 2020

Facebook’ta Mavi Tik Nasıl Alınır | Hesap Doğrulama

Yorumunuz nedir?

Facebook’ta mavi tik almak aslında hiç zor değildir. En azından gerçek anlamda ihtiyacı olan kişiler ve kurumlar için. Mavi tik doğrulanmış rozet almak için bu adımları uygulamanız gereklidir. Bir sayfa veya Profilde hesap doğrulama işlemi nasıl yapılır? Cevabını yazımızda bulabilirsiniz.

Bir Sayfa veya profilde doğrulanmış rozeti  mavi tik görürseniz Facebook, bu Sayfa veya profilin bu tanınmış kişi, medya şirketi veya markanın gerçek Sayfası veya profili olduğunu onaylanmış demektir.

Mavi Tık için (doğrulanmış rozet) için ne gereklidir.
Facebook hesabı değerlendirirken belli kriterlere dikkat eder. Bunlar sırasıyla.
  • Özgün olmak: Hesap gerçek bir kişiyi, tescilli bir işletmeyi veya kuruluşu temsil etmelidir.
  • Benzersiz olmak: Hesap, temsil ettiği kişi veya işletmenin benzersiz varlığı olmalıdır. Bir kişi veya işletmenin sadece bir hesabı doğrulanabilir, dile özel hesaplar bu konuda istisnadır. Genel ilgi alanlarına yönelik hesapları doğrulamaz
  • Eksiksiz olmak: Hesabın aktif olması ve hakkında kısmı, profil fotoğrafı ve en az bir gönderiye sahip olması gerekir.
  • Dikkate değer olmak: Hesabın tanınmış, sıkça aratılan bir kişi, marka veya kuruluşu temsil etmelidir.
  • Bir kapak fotoğrafı
  • Bir profil fotoğrafı
  • Hakkında yazısı
  • Facebook’un kurallarına uyan bir isim
  • Hesapta paylaşılmış en az bir adet içerik

Bu şartları yerine getiren bir sayfanın yapması gereken şey Facebook İletişim Formundan iletişime geçmesi gerekir. Gerekli belgeleri göndermesi ve Neden bu rozete ihtiyacı olduğunu anlatması gerekir. Bir profil başvurusunda ünlü bir kişi iseniz bunu yazmanız ve diğer sayfaların taklitlerinden ayrılması gerektiğini bildirmeniz gerekir. Aynı şey firmanız içinde geçerlidir. Kısaca facebook zaten sizin ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsa buna onay verilecektir. Eğer başvurunuz kabul edilmezse 30 gün sonra tekrar başvurabilirsiniz.