Seo nasıl çalışır ve seo çalışması nasıl yapılır? Temel seo bilgileri ile ulaştığınız bu serüvende en önemli adım Seo‘nun nasıl çalıştığını anlamaktır. Göz önünde dolaşan pek çok makale ve bilgi var. Ama hiçbiri Seo’nun mantığını tam olarak açıklamıyor.
Seo’nun Mantığı Nedir?
Seo sadece Google algoritmasıyla düşünmemeniz gereken önemli bir olgudur. Neden mi? Yahoo biliyor musunuz? Bir dönemin tek hakimi oydu ve sonunda Google onu tahtından etti. Seo yapmak dediğimiz şey kesinlikle içeriği okuyacak kişiye hitap etme amaçlı yapılmalıdır. En önemli şey kullanıcılar için yazmak ve üretmektir. Bunu söylememin nedeni ise bir gün google olmayabilir ve onun kuralları işlemeyebilir. Ama siz kullanıcıyı hedeflerseniz sonuçta başka arama motorları sizi unutmayacaktır. Çünkü onlarında tek amacı müşteri memnuniyetidir.
Yazdığımız her yazı ve makale kullanıcı odaklı olmalıdır. Bir e-ticaret sitesi yaparken bu geçerlidir. Bir blog sayfası yaparken de. Bunu yaparken zaten çoğu google kuralına uymuş olacaksınız. Çünkü Google’da kullanıcı hedeflidir. Sizi bir sayfada üst sıraya çıkardıysa bu sadece anahtar kelimeler veya h1 ve h2 gibi etiketler sayesinde değil kullanıcı odaklı çalışmanız sayesindedir. Seo’nun gerçek mantığı kullanıcı odaklı olmaktır.
Kullanıcı Odaklı Seo Nasıl Yapılır? Seo Nasıl Çalışır?
Bir blog sayfanız varsa kullanıcılarınızı analiz ederek başlamalısınız. Kullanıcılarınız kaç yaş grubunda. Nelerden hoşlanıyor. Ne okumak istiyorlar. Google ve diğer arama motorlarında ne aratıyorlar. İşte bunu yaptığınızda elinizde 5 veya 6 sayfalık bir rapor olacaktır. Bu raporla başlayarak ne yapılması gerektiğini anlayacaksınız. Elinizde 50 veya 60 tane konu olacaktır. Bunları çıkardığınızda ise rakiplerinizi bulacaksınız. Teknoloji bloğu ise teknoloji bloglarındaki rakiplerini göreceksiniz.
Burada en önemli şey rakiplerinizin neleri eksik bıraktığını keşfetmeniz olacaktır. Unutmayın tek bir amacımız var. Kullanıcıyı hedeflemek bunun için 5 adımla Seo nasıl çalışır anlayalım.
1- Başlık etkileyici olmalıdır.
Seo’da başlığınız kullanıcıyı çekiyorsa üçüncü veya dördüncü sayfadan bile başlasanız bir süre sonra tırmanmaya başlarsınız. Çünkü etkileşim daha fazla olacaktır. Bu senaryo şu şekilde işler. Kullanıcıların çok çok az bölümü sizin olduğunuz sayfaya kadar gelir. Burada sizin tıklama yüzdeniz daha fazla ise Google bunu fark eder.
2- İçerik etkileyici ve akıcı olmalıdır.
Bir içeriği etkileyici yapan sizin o içerikteki bilginizdir. Kısaca açıklarsak mimari bir blog yazıyorsanız ama konuyla alakanız yoksa içeriklerinizde bilginiz yetmeyecektir. Bu durumda etkileyici içerik çıkaramayabilirsiniz. Etkileyici içerik bilgi vermeli ve görsellerle desteklenmelidir.
Seo nasıl çalışır. Kullanıcı sayfanızdan memnun ayrıldıysa. Tekrar ve tekrar girip okuduysa ve paylaştıysa Google harika sinyaller gider.
3- İçerik yeterli uzunlukta olmalıdır.
Kelime sayısının asıl önemi kişinin sayfada eziyet çekmesi değil bilgi almasıdır. Şimdi bir konuyu açıklayan bazı sayfalar sırf içerik uzun olsun diye lafı dolandırıp dururlar. Son bölümlerde ise söyleyeceklerini söylerler. Bu işe yarar mı. Maalesef evet. Ama bir süre sonra işe yaramayacağına emin olabilirsiniz. İçerik uzun olmalı ama bilgi vermek için. İçeriği laf kalabalığı yaparak uzatan sayfalar bir kaç yıla kadar hüsrana uğrayacaktır.
Burada seo nasıl çalışır. Kişinin sayfada kalma süresi arttıkça Google güzel sinyaller gider. Sonuçta sayfanız yükselir.
4- Her şey aslında içerik ama bunları unutma.
Kullanıcı odaklı seo’da 3 şey çok önemlidir.
- Mobil uyumlu sayfa.
- Hızlı açılan bir sayfa.
- SSL güvenlik.
Google 200 sıralama faktörünü Backlinko çıkarmış. Google Sıralama Faktörü
Bunlara mutlaka göz atmalısınız.
5- Son olarak kullanıcı referans ile gelebilir.
İşte bu harika bir sinyaldir. İçeriğinizi o kadar güzel oluşturdunuz ki sayfalar size link verdi ve referans oldu. Bunu yakaladığınızda sıralamada çok hızlı üste çıkarsınız.
Seo Çalışması Nasıl Yapılır?
Burada kullanıcı odaklı seonun nasıl yapıldığını anlatmaya çalıştık. Seo çalışması için bence en doğru adımlardan biri budur. Kullanıcıyı hedefleyerek üreteceğiniz içeriklerle Google’un istediği seo’ya adım atmış olacağız. Fake hesaplarla kurulan linkler değil. Ya da kullanıcıyı yanıltıcı tıklama amaçlı başlıklar değil.
Seo kesinlikle kullanıcıya yönelik yapılır. Bu sayede başarı kesinlikle sağlanır.
Temel seo teknikleri için yazımıza bakabilirsiniz.