SİNERJİ.ESNEKLİK.ODAK

Sosyal Medya Uzmanının Bilmesi Gereken Programlar

Sosyal Medya
sosyal medya uzmanının bilmesi gereken programlar

Kategori :

Sosyal Medya

Paylaş :

Sosyal medya uzmanının bilmesi gereken programlar aslında sanıldığından çoktur. Bir sosyal medya uzmanı pek çok programa hakim olmalıdır. Bunun bir sebebi sosyal medyanın çok yönlü olması diyebiliriz. Sosyal medya uzmanı çok çeşitli programları kullanabilmeli ve bunları etkili bir şekilde sunuma dönüştürebilmelidir.

[su_box title=”Sosyal Medya Yönetimi” style=”default” box_color=”#333333″ title_color=”#FFFFFF” radius=”3″ class=”” id=””]Sosyal Medya Yönetimi için bizimle iletişime geçebilir veya eğitim alabilirsiniz.[/su_box]

 

Sosyal Medya Uzmanı Kimdir?

Sosyal medya uzmanı için internet olmadan önceki dönemde halkla ilişkiler uzmanı diyebiliriz. Kısaca şirketin yüzü olan bir işi yapar Sosyal medya uzmanı. Sosyal medyada firma tanıtımı kadar firmanın nasıl bir izlenim bırakacağı da çok önemlidir. Sosyal medya uzmanı olarak geçirdiğim süreç boyunca pek çok işte başarılı oldum. 15 yıldır sürdürdüğüm bu hizmette pek çok firmaya yol gösterdim. Bence sosyal medya uzmanı her konuya hakim olmalıdır. Neden mi? Çünkü her konu onu bir yerden ilgilendirecektir.

Sosyal Medya Uzmanı / Yöneticisi Ne Yapar?

Sosyal medya yöneticileri, çeşitli sosyal medya ağlarında şirketleri için marka promosyonları, şirket bilgileri ve pazarlama kampanyaları oluşturur ve sürdürür. Ayrıca ücretsiz veya ücretli araçları kullanarak sosyal medya analizlerini izlerler ve şirketin sesi ve yönergelerine göre sorulara ve yorumlara yanıt verirler. Sosyal medya yöneticileri, şirketleri için yeni içerik üretmek için her gün çalışır, yeni fikirleri ve formatları zorlamak için sürekli yenilik yapar ve bu fikirlerin ne kadar iyi performans gösterdiğini ölçer.

Sosyal medya uzmanları, bir sosyal medya yöneticisine (daha büyük kuruluşlarda) veya içerik veya marka başkanına rapor verebilir. Devam eden şirket girişimleriyle kampanyaları koordine etmek ve mevcut pazarlama kampanyalarını yürütmek için pazarlama ve halkla ilişkiler gibi diğer yaratıcı gruplarla ve hukuk departmanı ile birlikte çalışırlar. Bir sosyal medya yöneticisinin yeni trendleri ve şirket ve sektör haberlerini takip etmesi beklenir.

Sosyal Medya Uzmanı Ne Kadar Kazanır?

Sosyal medya yöneticisi pozisyonları tipik olarak pazarlama, halkla ilişkiler veya benzeri alanlarda lisans derecesi gerektirir. Kariyer.net’e göre 6’700 tl maaş almaktadır. Glassdoor’a göre Sosyal medya yöneticileri ABD’de ortalama 47.000 dolar maaş alır. Sosyal Medya Uzmanı bu maaşların çok daha üzerinde kazanabiliyor. Özellikle serbest çalışmalarında. Sosyal medya uzmanlarının yıllık kazançları milyonları bulabilir. Bunun için doğru tanıtımı kendileri içinde uygulamaları ve mutlaka bir portfolyo oluşturmaları önemlidir.

Sosyal Medya Uzmanının Bilmesi Gereken Programlar?

Bir sosyal medya uzmanının bilmesi gereken programları sıralayalım. Bu programlar olmazsa olmaz.

1- Grafik programlarını bilmesi gerekir.

Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe Lightroom ve Corel draw bilmesi gereken programlar arasındadır.

2- Video editleme programlarını bilmesi gerekir.

Adobe Premiere, Adobe After Effects ve Sony Vegas bilmesi gereken programlar arasındadır.

3- Raporlama Programlarını bilmesi gerekir.

Google data studio ve Excel bu alanda iyidir. Benim tavsiyem Google sheets ile Google data studio’dur.

4- Analiz Programlarını bilmesi gerekir.

İnstagram ve Facebook’un insights bilgileri okumalı. Google analytics ve yandex metrica ile edinmeyi ölçmelidir.

5- Yardımcı Programları bilmelidir.

Her gün yenileri eklenen sosyal medya programlarından önereceklerim. modash.io ve socialauditor.io dur. Ayrıca çekiliş için instabom kullanılabilir. Socialbakers önermekteyim.

6- Telefon için yardımcı programları kullanmalıdır.

Polish android için harika bir program tavsiye ediyorum. Ayrıca photoshop’u telefonda kullanabiliyorsunuz.

7- Canva ve Freepik değinmeden edemeyiz.

Gerçekten canva ve freepik gibi iki site ile sosyal medyanızı büyütebilirsiniz.

Sosyal Medyada Marka Davranışlarına Yönelik Tüketici Duyarlılığı

Sosyal Medya Uzmanının Edinmesi Gereken Yetenekler.

1- Grafik tasarım

Sosyal medya uzmanı gerçekten iyi bir grafik tasarımcı olmalıdır. Özellikle freelancer çalışıyorsa. Sosyal Medya uzmanı bu yetenek ile ayrıca çok yol kat edebilir.

2- Fotoğrafçılık

Sosyal medya uzmanının bilmesi gereken programlar kadar önemli olan bir şey iyi bir fotoğrafçı olmasıdır.

3- Video çekim

Sosyal medya uzmanı çok iyi bir video çekim yeteneğine sahip olmalı ve bir kameraman gibi iyi çekim yapmalıdır.

4- Video editleme

Sosyal medya uzmanı çok iyi şekilde video editlemeyi bilmeli ve tasarımları editleyebilmelidir.

5- Video animasyon

Sosyal medya uzmanı başarılı bir animasyoncu olmalı ve gerekli videoları üretmelidir.

6- Metin içerik üretimi

Sosyal medya uzmanı çok iyi bir içerik üreticisi olmalı ve harika metinler yazmalıdır.

7- Seo bilgisi

Asgari düzeyde de olsa sosyal medya uzmanı seo bilmelidir. Metinlerinde ve özellikle youtube’ta kullanmalıdır.

8- Kampanya kurgulamak

Bir sosyal medya uzmanın en önemli görevlerinden biri kesinlikle kampanya kurgulamaktır.

9- Reklam bilgisi

Sosyal medya uzmanının bilmesi gereken programlar dışında bu konuyu da çok iyi bilmesi gerekir.

10- Marka bilinirliğini arttıracak stratejileri geliştirmek

Sosyal medya uzmanı aynı zamanda marka uzmanı olmalı ve markayı geliştirmelidir.

sosyal medya uzmanın yetenekleri

 

2 Responses

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Dijital Blog

Son Yazılarımız

Dijital Pazarlama ile İlgili Her Konuya Buradan Ulaşabilirsiniz.