SİNERJİ.ESNEKLİK.ODAK

Pinterest Nasıl Kullanılır? Pinterest Organik Takipçi

Sosyal Medya

Kategori :

Sosyal Medya

Paylaş :

Pinterest Nasıl Kullanılır? Bir pinterest hesabı nasıl yönetilir? bu sorularımızın cevabını yazımızda bulabilirsiniz. Diğer sosyal medya mecralarına göre daha kapsamlı bir uygulamadır. Satış yaptığınız diğer mecraları, pinterest hesabınıza bağlayarak satışlarınızı arttırabilir ve daha fazla kişiye ulaşabilirsiniz.

Pinterest uygulamasında kişisel hesap ve işletme hesabı olmak üzere 2 hesap türü bulunmaktadır. Pinterest hesabı açmak oldukça basittir.

pinterest.com/login adresine giderek, e-posta adresinizi girin.

E-posta adresiniz yoksa yeni bir e-posta adresi alabilir veya facebook hesabınız varsa, onunla bağlanabilirsiniz.

Sonrasında giriş yapa tıklayarak, pinterest’e giriş yapmış olacaksınız. Eğer mail adresiniz ile giriş yaptıysanız, e-postanız’a gelen onay mailine tıklamanız gerekecektir. Bu işlemden sonra hesabınız aktif olacaktır.

Sayfayı açtığınızda üst kısımda menüler bulunacaktır.

pinterest

Menünün sol kısmında pinterest logosu, hemen yanında anasayfa bölümü vardır.

Ana sayfa kısmına tıkladığınız zaman diğer kişilerin paylaştığı ana sayfa ekranı gelecektir.

Hemen sağ kısmında takip ediliyor butonu vardır. Burada takip ettiğinz kullanıcıları gösterecektir.

Orta bölümde bulunan ara butonu ile, istediğiniz tasarımların veya görsellerin aramasını yapabilirsiniz.

Bu bölümün sağ kısmında bulunan  bildirimler kısmınadan, sayfaya gelen bildirimleri görebilirsiniz. Ayrıca pinterest için, beğenmiş olduğunuz resimleri beğenebilirsiniz. Pinterest’in diğer uygulamalara göre farklı bir yanı, beğendiğiniz sayfalar bir şeyler paylaştıkça, sayfa otomatik olarak bildirim alanını “x sayfa bunu paylaştı” gibi bildirimlerde bulunur. Aynı zamanda,  beğendiniz sayfalara benzer sayfa önerilerini otomatik olarak size önerir. Hatta sayfa size şu bildirimi gönderir. Bu sayfa beğendiniz diğer sayfalara benziyor. Göz atmak ister misiniz?

Pinteresti hem kişisel hem de işletme hesabı olarak kullanabilirsiniz.

Eğer kişisel hesap kullanıyorsanız, işletme hesabına geçmek için yapmanız gereken adımlar:

Pinterest İşletme Hesabı

Sayfanın üst kısmında bulunan hesaplar kısmına gelin. Buradan hesap ayarlarını seçerek, hesap değişiklikleri kısmından tıklayarak yapabilirsiniz. İşletme hesabında, analiz yapma kısmı bulunmaktadır. Bu kısımdan sayfanın ilerleme durumunu kolaylıkla görebilirsiniz. Genel bakış kısmından, bu süreçte inceleyebilirsiniz. Analiz kısmında etkileşim, hedef kitle, görüntüleme ve tıklama istatiklerini görebilirsiniz.

Ayrıca, pinterest uygulamasında pinleme vardır. Pinleme beğenilen gönderileri kaydetme anlamına gelir. Analizler kısmından hangi gönderinizin ne kadar pinleme yapıldığını kolaylıkla görebilirsiniz.Ayrıca de pinterest uygulamasında beğenmiş olduğunuz  bir görselin benzerini bulabilirsiniz. Mobil uygulamadan da girilen bu uygulamada görselin sağ alt kısmında bulunan kısıma dokunarak, buna benzer görselleri bulabilirsiniz. Görselden seçeceğiniz bir alandan da kolayca seçim yapılabilir.

 

Diğer sosyal mecralarda olduğu gibi Pinterest uygulamasında da dikkat etmeniz gereken şey, hastagdir. Hastagler markanız ile ne kadar uyumlu olursa o kadar, etkileşim alırsınız. Böylece daha kolay şekilde etkileşim almaya başlayabilirsiniz.

Pinterest ile para kazanabilirsiniz. Bu tamamen sizin azminize ve kullanım şeklinize bağlıdır. Pinteret uygulamasına kayıt olduktan sonra sayfada pin paylaşmanız gerekir. 15-20 pin ile başlamanız lazım. Bu adımdan sonra gerekli olan şey takipçi. Bu takipçilerin organik olması lazım. Aksi takdirde sayfanızın spam almasına sebebiyet verebilirsiniz. Bu durumda sayfanız büyümez, etkileşim alamaz ve ne yazık ki para kazanamazsınız.

Pinterest Organik takipçi

Pintrest’te organik takipçi kazanmak için yapmanız gerekenleri sizlere paylaşalım.

Öncelikli olarak, sayfanızı düzenli olmasına dikkat edin.

Hangi alanda paylaşım yapıyorsanız. O alanda paylaşım yapan kişileri bulmanız gerekir. Çünkü hedef kitleniz orada. O sayfaları takip eden kişileri takip ederek sizleri fark etmelerini sağlayabilirsiniz. Bunu her gün belli aralıklarla yapmanız gerekir. Sürekli olarak, yaptığını zaman sayfanızın spam almasına sebebiyet verebilirsiniz. Paylaşım saatleriniz yine hedef kitlenize bağlıdır. Pinterest diğer uygulamalara göre biraz farklıdır. Her yaş kesiminden kişi bulabilirsiniz. Örgü grupları olan bayanlar, yemek grubu lan sayfalar bile vardır. Örneğin; örgü grubu günün belli saatlerinde daha uygundur. Bu kesime hitap eden bir sayfanız varsa, paylaşımlarınızı ona göre yapmanız gerekir. Bu sayede daha kolay etkileşim alacağınıza emin olabilirsiniz.

Pinterest’te, paylaştığınız gönderileri diğer uygulamalarda da paylaşarak etkileşim almayı sağlayabilirsiniz. Alakasız hastagler kullanmamanız gerekir. Bu sayfanızı yanlış yönlendirilmesine ve hedef kitlenizi yanlış kazanmanıza sebep olur.

Pinterest’in en belirgin özelliği ana sayfa akışının sürekli olarak yenilenen sayfaya sahip olmasıdır. Bu yüzden günlük paylaşımlarınızı ihmal etmemelisiniz. Pinterest’te takipçi programlarını kullanmamanızı tavsiye ediyoruz. Sayfanın birden beğeni alması yada takipçi kazanması sayfanın geri plana atılmasına sebebiyet verecektir. Gündemde olan konuların da hastagleri paylaşarak, gönderilerinizi  bu şekilde kullanabilirsiniz. Pinterest ile google’da ön plana çıkmak biraz daha kolaydır.

Pinterest uygulamasında prof,il resmi olması gerekir. Çünkü; sayfa yapısının ana temeli profil resmidir. Pinterest profil resmi boyutu 165*165’dir. Yüklenen resmin en çok 10 mb büyüklüğünde olması gerekir. Dosya türü olarak jpg, png, olması gerekir.Pinterest uygulamasında yükleyeceğiniz pin ölçüsü 600×900 pksel

Pinterest Pano Görsel Ölçüsü: 222×150 piksel’dir.

Paylaşım boyutlarına dikkat ederek paylaşım yapıldığı zaman, daha kaliteli bir görüntü ortaya çıkacaktır. Ayrıca yükleyeceğiniz görsellere logonuzu da eklemeniz gerekir.

Unutmayın ki herşeyin başı azim ve sabırdır. Planlı ve düzenli bir şekilde paylaşım yapıldığı zaman, başarılı sonuçlar alabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Dijital Blog

Son Yazılarımız

Dijital Pazarlama ile İlgili Her Konuya Buradan Ulaşabilirsiniz.