İgtv Nedir? İgtv’den Nasıl Para Kazanılır?

İnternet Girişimcilik
igtv nedir? igtv nasıl para kazanılır

Kategori :

İnternet Girişimcilik

Paylaş :

İgtv, İnstagram’da uzun videolar paylaşmanıza olanak sağlar. İgTv açılım olarak İnstagram Tv’dir. Peki igtv nedir? İgtv’den nasıl para kazanılır? Son dönemlerin popüler uygulaması olan instagram’da, igtv de dikkat çekmeye başladı. Hem bireysel hem de işletme hesaplarının sıklıkla kullanmaktadır.

igtv nedir

İgtv nedir?

Kısaca video paylaşım uygulaması diyebiliriz. İnstagram’da 01:00 dakikayı geçen videolar paylaşılamıyordu. Bu sebeple, video devamını başla sitelere veya youtube kanallarına yönlendiriyorlardı. Buda videonun bir kesiminin izlememesine sebebiyet veriyordu. Bu durum daha çok işletme hesaplarını etkileyen bir durumdu. İnstagram’a gelen bu uygulamayla, kişilere daha uzun videolar paylaşabilme hakkı sunuldu.

 

İgTv Nasıl Açılır?

Video yüklemeye başlarken, ekranın orta kısmında bulunan (+) işaretine tıklayarak video yükleme işlemini başlatabilirsiniz. 1 dakikayı geçmiş video paylaştığınız zaman instagram otomatik olarak igtv kanalına yönlendirir.  Video yüklendikten sonra, gerekli alanları doldurduktan sonra ileri seçeneğine tıklayarak, instagram!da kolaylıkla kanal açmış olacaksınız.  İgtv’de paylaşmış olduğunuz videoları bu kanalda bulabilirsiniz. Bu kanala ulaşabilmek için, profil sayfanızdan ulaşabilirsiniz. İg tv de video paylaşırken, boyutlar biraz farklıdır. Bunun için kapak fotoğrafı da ayarlamanız gerekebilir. Bu alanda video paylaşırken igtv video mp4 formatında olması gerekir. Ayrıca 650 mb’ı geçmemesi gerekir. Kapak fotoğrafları 420×654 pixel boyutunda olması gerekir (1:1.55) Ayrıca fotoğrafı yükledikten sonra herhangi bir düzenleme yapamazsınız. Ayrıca instagram Tv’de paylaşmış olduğunuz videoları hikayenizde de paylaşabilirsiniz.

  • Hikaye de paylaşmak istediğiniz igtv videosunu açın.
  • Videonun alt kısmında 2 simge bulunur. (Beğen, yorum yap ve ilet)
  • İlet simgesine tıklayarak “bunu hikayeme ekle” seçerek ekleme işlemini tamamlayabilirsiniz.
  • Hikaye kısmında hastag (etiket)kullanmayı ihmal etmeyin. (Ön plana çıkmak için gerekli) Ama 1-2 hastag kullanmanız gerekir.

instagram igtv nedir

Hikaye de hastag (etiket) nasıl kullanılır?

Hikayeye ekleyeceğiniz video, fotoğrafı seçip üst kısımda bulunan gülen emojiye tıklayın. Bu kısımda konu etiketi bulunmaktadır. Bu etkileşim için daha etkilidir. Buradan video ile ilgili ana hastagı kullanabilirsiniz.

İnstagramdan para kazanabileceğimiz gibi igtv’den de para kazanmanız mümkün. Peki igtv’den nasıl para kazanılır?

Youtube’da kanal açıldığı gibi artık instagram’da da video kanalı açmak mümkün. Bu gidişle igtv youtube kanalına rakip olacak gibi gözüküyor. İnstagram igtv birçok kullanıcı tarafından aktif şekilde kullanılıyor. İnstagram bazı ülkelerde, uygulamada olan rozet ve reklam sistemini Türkiye’de de uygulamaya koyuyor. İGTV’de içerik paylaşan kullanıcılara para kazanma imkanı sunuyor. Kullanıcılar en fazla 15 saniye süren reklamlarla, para kazanma şansına sahip olacak. Bu süreçte doğru ve etkili paylaşım yapmak önemli. Tabi bu durumun belli kuralları olacak. Youtube kanalına benzer olan bu sistemde, ağır telif kuralları var.

Bunun yanı sıra canlı yayın paylaşımında da para kazanılabilecek. Bu alanda paylaşılan videolar ile rozet kazanabilme hakkını veriyor. Rozeti kazanan kişiler, instagram’da yorum yaptıkları zaman rozet kazandıklarına dair bir simge olacak. İg tv ve canlı yayından reklam alınabilecek. Reklam gelirinin %55’i içerik üreticiye gidecek. Şu süreçte sadece dikey video paylaşımına izin verilecek. İlerleyen süreçte yatay video paylaşımı da gelecektir.  Bu süreçten sonra da youtube platformuna daha çok benzeyen bir hale gelecek.  İlk aşamada test edilecek olan bu uygulama şu anda 9 ülkede aktif edilmeye başlandı. Bu ülkeler arasında Türkiye’de olmak üzere, Meksika, İspanya, İtalya, Almanya, Fransa, İngiltere, Brezilya, ABD’dir.

[su_box title=”Google Adsense Nedir? Nasıl Para Kazanılır?” radius=”6″]Google adsense para kazanmak için harika bir yoldur. Bu yolla para kazanabilir ve gelir elde edebilirsiniz. Google adsense para kazanma nasıl yapılacağını hemen öğren.[/su_box]

İnstagram’da İçerik Üreticilerin Dikkat etmesi gereken Şeyler

  • Video oluştururken içeriklerin özgün olmasına ve kaliteli içerikler üretmeye dikkat edin. Bu süreçte imla kuralları ve paylaştığınız gönderilerin telif hakkı yememesi önemlidir.

Eğer bu kurallara uymazsanız instagram tarafından arka planda kalırsınız. Bu süreçte ilk olarak Instagram’da tanınmış kişilere öncelik verilecek olup sırayla herkese bu özellik geçecektir.

Instagram ile ilgili yapmamanız gereken şeyler konusuna gelecek olursak, takipçi almamalısınız takipçi olarak Sayfanızı arka plana atmış olup sayfanıza spam almanıza sebebiyet verirsiniz. Ayrıca beğeni de buna dahildir gönderiniz zaman zaman az beğeni alabilir. Bu durumda kişiler beğeni uygulamalarından beğeni atarak (sahte beğeni) beğeni sayısını arttırır. re yazıkki bu durum yanlış bir durumdur. Bu şekilde sayfanızın büyümesini beklemeyin. Hatta bu durumu uygulayan kişiler için igtv para kazanma gibi bir durum da olmaz.

Instagram’da yavaş ve kaliteli büyümek önemlidir. Peki bu nasıl olacak diye soranlara birkaç ipucu verelim:

  • Günlük en az 2 paylaşım yapılması gerekir. Bu paylaşımların belli saatleri vardır. Markanızın sektörüne göre bu saatlerde değişiklik gösterebilmektedir. Markanıza uygun etiket (hastag) paylaşmanız gerekmektedir. Hastag sayısı 10’u geçmemesi gerekir. Aksi takdirde Instagram bu etiketleri görmeyecek ve sizin sayfanız ne yazık ki geri planda tutacaktır
  • Kopya içerik olmamalı özgü nitelikleri olmalıdır
  • Paylaşımlarınız 1080pixel x 1080pixel boyutunda olması gerekir. Çünkü İnstagram boyutu 1080×1080 piksel olduğu için. Ayrıca şunu belirtmek gerekirse, intagramda tam kare paylaşabilirsiniz. (1600×1600, 1500×1500, 1200×1200) gibi sıralanabilir. Ama en ideali 1080×1080’dir
  • İnstagram’da paylaşım yaparken sürekli video veya sürekli görsel paylaşmak doğru değildir. Belli aralıklarla görsel belli aralıklarla video paylaşmanız gerekir. Örneğin; iki günde bir üç günde bir video paylaşmamız doğru olabilir. Bu sayede daha kısa sürede ön plana çıkabilirsiniz.
  • Etkileşimin daha fazla olabilmesi için görselleriniz de kullanıcıların cevap verebildiği sorular sorun. Bu sayede onlarla kontak halinde olup gönderinizin daha fazla etkileşim almasını ve daha fazla kişiye ulaşmasını sağlarsınız.
  • Markanızın paylaşımları ile kişileri Güven vermeniz gerekiyor. Bu sayede daha fazla ilgi çeken ve takip alan bir sayfa haline gelirsiniz
  • Sayfanıza gelen direct mesajlara cevap verin. Bu kısımda çok yoğun bir sayfanız varsa, hazır mesajlar dan kullanabilirsiniz.
  • Instagram’da en önemli şeylerden biri de Story (hikaye) kısmıdır. Bu kısımda sürekli hikaye paylaşmak önemlidir. Ayrıca hikayelere hastag ve lokasyon paylaşırsınız daha fazla etkileşim alırsınız. Son zamanlarda Instagram’dan insanlar daha çok zekayı kısmına bakmaktadırlar.

Bazı zamanlar, gönderilerde ki beğenilerin düşük olması etkileşim olmamasından değildir. Bunu sayfanın analizler kısmından görebilirsiniz. Gönderinizin kaç kişiye ulaştığı yazacaktır. Son süreçte insanlar artık story (hikayelere) bakma oranı daha yüksek.

Artık insanlar gönderileri beğenmiyor bakıyor ve geçiyor. Ya da instagram’daki kaydet kısmına kaydederek not alıyor diyebiliriz. İnstagram’da kaydetme nasıl olur diyecek olursanız paylaşılan gönderinin sağ alt kısmında bulunan simgeye tıklayarak gönderi kaydetmenize olanak sağlar. İşletme profilleri analizler kısmından, gönderinin kaç kişi tarafından kaydedildiğini görmüş olur. Sayfanın büyüme oranını ve analizini bu kısımdan kolaylıkla yapabilirsiniz.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Dijital Blog

Son Yazılarımız

Dijital Pazarlama ile İlgili Her Konuya Buradan Ulaşabilirsiniz.