Sosyal medya reklamları deyince, akla ilk gelen Facebook reklamları oluyor. Peki Facebook reklamlarında dikkat edilmesi gereken en önemli 9 şey nedir. Konumuza geçmeden önce, bu reklam grubunu biraz anlatmak istiyorum. Reklam grubu diyorum, çünkü facebookta reklam verdiğinizde otomatik reklam alanları sayesinde Facebook, İnstagram, hikayeler, marketplace ve facebook video akışı gibi pek çok yerde reklama çıkabiliyorsunuz. Bu çok önemli bir özellik sizi bir adım öne çıkarıyor.

Peki gelelim 9 önemli adıma

#1- Hashtag kullanmayın.

Sponsorlu reklam giriyorum ve hashtag gücünü kullanmak istiyorum, diyorsunuz. Evet ama bu rakiplerinizi bir adım öne çıkarmaktan başka bir işe yaramayacak. Nedeni ise gayet basit. Girdiğiniz hashtag aslında bir link ve reklamlarınızda direk rakiplerinize ulaşmak için bir kapı aralamış olacaksınız. Bunu yapmak istemezsiniz. Ama daha önemlisi eğer tamamen size özel bir hashtag kullanacaksanız, bu tabii ki ayrı bir durum. Mesela Nike Kullandığı, #BurnNike gibi…

#2- Emoji kullanmayın.

Pek çok sosyal medya uzmanı emoji kullanmayı mantıklı buluyor. Ama reklamlarınızda, kalite puanınızı düşürecek bir durum bu. Emoji kullanmak reklamınızı dikkat çekici yapmayacak hatta kalitesini düşürecektir. Bunun yerine dikkat çekici bir kısa açıklama yazısı daha çok işe yarayacaktır.

#3- Görsel Seçimi

Doğru görsel seçimi çok çok önemli. Facebook ve instagram görsel bir platform. Onun için görseli doğru seçmek çok önemli. Kaliteli ve tasarımsal bir görsel seçmeniz sizi bir adım öne getirecektir. İnsanların bakmak isteyeceği ve ilgi çekici olması çok önemlidir.

#4- Kreatifin Doğru Hazırlanması

Kreatif dediğimiz, görselimize uyguladığımız efekt ve yazılardır. Kısaca görselimizi reklam için hazırlamaktır. Burada resimde çok fazla yazı olması reklam kalitesini düşürmektedir. Zaten reklam girdiğinizde uyarı alabilirsiniz bu konuda. Onun için görselinizde daha az yazı ve daha çok görsel mantığını yerleştirin.

#5- Döngü Reklam

Facebookta tek görsel uygulamak yerine kare 1080×1080 10 adet görsel uygulamanızı tavsiye ediyorum. Bu hem müşterilerinizin dikkatini çekecektir. Hemde daha fazla tıklama alacaktır.

#6- Tüm reklamlar reklam yöneticisinden girilmeli.

Çoğu zaman instagram reklamları için mobili tercih ediyoruz. Ama bizim tavsiyemiz, Reklam yöneticisini kullanmak olacaktır. Çünkü reklam yöneticisinde çok daha fazla ayar ve uygulama şansımız var.

#7- Günlük yerine Toplam Bütçe Seçmek Daha Avantajlı olabilir.

Toplam bütçe seçildiğinde, Facebook algoritmasına daha fazla yetki vermiş oluyoruz. Bu sayede daha fazla deneme yanılma yapma şansı ve doğruyu bulma şansı oluyor.

#8- Otomatik Reklam Alanları

Size tavsiyem eğer spesifik bir reklamınız yoksa otomatik reklam alanlarını mutlaka kullanın. Tüm reklam alanlarında göstermesi, sizin yararınıza olacaktır.

#9- İmla Kuralları.

Çok önemli bir diğer adım ise imla kurallarıdır. Facebook algoritması kalite puanında buna da dikkat etmektedir.

İnstagramda Satış Yapmak İçin Öneriler
Tiktok'a Reklam Vermek. Nasıl Verilir?