Yıllardır e-ticaret siteleri geliştiren biri olarak e-ticaret sitesi seo çalışması teknikleri ve nasıl yapılır mantığını elimden geldiğince anlatmak istiyorum. E-ticaret sitesi satışa odaklı bir sitedir. Ama arama motorlarında görünür olması mutlaka önemlidir. Hatta hayati önem taşır diyebilir.

Pek çok büyük ve başarılı e-ticaret sitesini inceledikten sonra vardığım sonuçları kendim bizzat deneyerek ulaştım. E-ticaret günümüzün en önemli mecrasıdır. Pek çok insan pazar yerlerini tercih eder. Ama bence bir markalaştırma süreci ile kendi e-ticaret sitesi olan bir firma başarıyı yakalar. Pek çoğumuzun aksine ben komisyon vermeyi pek sevmiyorum.

E-ticaret sitesi kurmak
Peki E-ticaret sitesi nasıl kurulur? Bunu daha önce yazımızda yazmıştık. Linkten okuyabilirsiniz. E-ticaret sitenizi kurmak için yöntemler.

İçerik Özeti.
Sitenizin Şema Yapısı Doğru Olmalıdır.
Site Hızı Doğru Optimize Edilmelidir.
Mobil Site Çok Önemlidir.
İçerikte doğru kelime sayısı…
Meta başlık çok önemlidir.
H2,H3,H4 etiketi kullanın.
Sosyal Medyanın Seo Etkisi
Resim Optimizasyonu Önemlidir.
Blog Yazmaya Başlayın.
Site tanıtımı çok önemlidir.
İnfluencerları devreye sokun.
Reklamları uygulamaya başlayın

12 Adımda E-ticaret Sitesi Seo Ayarları


1- Sitenizin şema yapısı doğru olmalıdır.

İşte bir yazılımcı ile çalışıyorsanız bunu ona yaptırmalısınız. Opencart gibi açık kodlu script kullanıyorsanız doğru temayı seçmek önemlidir. Tcimax vb gibi paketler kullanıyorsanız detaylı incelemelisiniz. Ben her zaman ki gibi opencart önereceğim. Nedenlerine gelirsek doğru bir şema hayat kurtarır. Ürünlerin doğru kategori edilmesi gibi bu yazılımda doğru schema sisteminin kullanılması önemlidir. Kısaca yazılım seo’nun anahtarlarından en önemlisidir. Seo uyumlu bir yazılımı opencart ile kolaylıkla sağlayabilirsiniz.

Pek çok yazılımcı hali hazırda opencart kullanmaktadır. Size tavsiyem opencart öğrenmeniz yönündedir. Ben bu eğitimi birebir online olarak vermekteyim. Bu sayede hızlı bir şekilde kendi sitenizi veya başkalarının sitesini yapabileceksiniz.

Tema ne kadar doğru şekilde kodlanmış olursa o kadar iyi sonuç alırsınız.

e-ticaret sitesi hizi

2- Hız ve hep hız.

Hız neden bu kadar önemli diye soruyorlar. Şöyle düşünün bir ürün alacaksınız ve siteye girdiniz. Site açılacak ama bekliyor. Bekliyor. En sonunda ne mi oluyor? Müşterilerin %40 beklemeden çıkıyor. Evet insanlar bundan 5 yıl önce bekleyebilirlerdi. Ama artık her şey hızlandı. Siteler anında açılıyor. İşte google da bunu göz önünde bulunduruyor. Sitenize girip 5 saniye durmayan müşteri için google diyorsunuz ki ben bu işi yapamıyorum. Google’da o zaman SERP’te (aramada çıkma) işin yok diyor. Onun için bir tema seçerken hızını kontrol edin. Bunun için https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=TR kolayca test edebilirsiniz. Tema demosunda hızlıysa %90 sizde de hızlı olacaktır.

3- Mobil site aslında artık tek sitedir.

Telefonda iyi gözükmeyen bir site isterse bilgisayarda harikalar yaratsın. Artık hiç bir şey ifade etmiyor. Kullanıcılarınızın veya müşterilerinizin %80 mobil tercih edecektir. Mobil siteniz iyi olursa gerisini çok dert etmenize gerekte yok. Siteniz mobilde kullanıcı odaklı ise başarıya ulaşmak sizin için çok kolaydır. Müşterileriniz sizden memnun bir şekilde alışverişlerini yaparlar. Siteniz google’a bu sinyali verince google sizi ödüllendirir ve ön sayfalara çıkmaya başlarsınız.

içerik yazmak

 

4- İçerik 300 kelime kuralı.

Bir E-ticaret sitesinin içeriği var mıdır? Genel kanı yoktur. Ama bence katalog ve ürünlerde mutlaka açıklama girmeniz gerekir. Bu açıklamalar 300 kelimeyi geçmeli ve kullanıcıya bilgi vermelidir. Kategorinin ne hakkında olduğunu açıklamanız çok önemlidir. Genel olarak ürün açıklamaları birbirinin kopyası oluyor. İşte burada eğer farklı bir açıklama yapma yoluna giderseniz harikalar yaratırsınız. Google bunu fark eder ve sizi serpte ön sıralarla ödüllendirir. O halde üşenmeyin ve açıklama girin.

5- Başlık çok çok çok önemli.

Diyelim ki bir giysi firmanız var. Çocuk giyim ile ilgili bir kategori açtınız. Meta başlığınız Çocuk giyim yazıp bitirmemelisiniz. Çocuk giyim ile google da nasıl başlıklar atıldığını google girip hemen bulabilirsiniz.

Çocuk Kıyafetleri ve Çocuk Giyim Markaları [2020] gibi neden mi çünkü bu daha çok hit alacaktır. Daha açıklayıcı ve müşteri daha dikkate alacaktır.

Ayrıca google sayfanızı daha iyi anlayacaktır. Şöyle düşünün Çocuk giyim diye bir başlığa mı tıklarsınız yoksa daha detaylı bir başlığa mı. Ama unutmayın 60 karakteri geçmeyin. Başlık çokta uzun olamaz.

6- H2 H3 H4 etiketleri.

Başlıktan sonra bu etiketlerde doğru anahtar kelimeleri geçirmek başarınızı arttıracaktır. Bir örnek vermek gerekirse. H2 etiketi kullanarak 2020 En Son Model Çocuk Giyim gibi anahtar kelimeleri Semrush ve Ahref gibi seo araçlarından bulabilir veya google yazıp tıklamadan önerilere göz atabilirsiniz.

anahtar kelime bulmak

veya girdikten sonra en alta inerek önerilen kelimelere bakabilirsiniz.

Fakat bu yöntemlerle birlikte ubbersuggest kelime aracını kullabilirsiniz. Google ubbersuggest yazmanız yeterli olur.

sosyal medya seo-etkisi

7- Sosyal Medya Seo Etkisi

Sosyal medyanın seo’ya etkisi olmadığı söyleniyor. Ben tam aksini söylüyorum. Bunu çoğu firmada görebiliyorum. Özellikle instagramda etkin rol oynayan firmalar google’da etkin olacaktır. Bunun sebebi ise google da sizi marka olarak aratmalarıdır. Evet mesela x giyim’siniz. X GİYİM olarak google da ne kadar çok aratılırsanız google sizi o kadar ödüllendirir. Çünkü sizin marka olduğunuzu algılar. Bununla ilgili detaylı bilgi için yazımızı okuyabilirsiniz.

Sosyal Medya’nın Seo Üzerinde Etkisi

Özellikle Facebook, İnstagram ve Pinterest gerçekten harika etkileri olan kaynaklardır. Youtube diğer adımlarda işinize yarayacaktır. En sonda ise twitter diyebilirim. Türkiye’de twitter tamamen siyasidir. Takipçi kazanmak bu konulara girmeyecekseniz çok zordur.

8- Blog yazmak önemlidir.

Konunuzla ilgili bir blog sayfası olması hem ziyaretçileriniz için hem de genel olarak iyidir. Seo’da blog yazılarınızda öne çıkmanıza yardımcı olacak 500 üzeri kelime ve doğru içerik girmeniz çok faydalı olacaktır. Firmanız bu konuda bir içerik editörü bulabilirsiniz.

9- Resim Optimizasyonu Önemlidir.

Doğru resim boyutu önemlidir. Mesela giyimde dikey fotoğraflar varken mobilya da yatay fotoğraflar vardır. Ayrıca tiny jpeg (google yazıp bulabilirsiniz) resimleri optimize etmelisiniz. Resimlerinizin kalitesini düşürmeden yüklemek önemlidir.

10- Site tanıtımı önemlidir. 

Buna backlink diyebiliriz. Satın almak yerine organik şekilde oluşmasını sağlamak önemlidir. Mesela konunuzla ilgili bir blog yazarına ulaşıp bir hediye çeki vererek alışveriş etmesini ve süreci anlattırabilirsiniz. Ayrıca pek çok sitede kendiniz yazı oluşturabilirsiniz. Bu backlinkleri rakip analizi yapan programlarla bulabilirsiniz. (semrush ve ahref)

11- İnfluencerlarla çalışmak önemlidir.

Ünlü bir instagram fenomeni ile çalışarak hem sosyal medyanızın hemde markanızın tanıtımını kolaylıkla yapabilirsiniz. Bu direk sosyal medya trafiğinizi etkiler ve sosyal medyanızda tabii ki seonuza olumlu olarak etki eder.

12- Reklama önem verin.

Aslında seo için önemli bir adımda kesinlikle markalaşmaktır. Markalaşmayı nasıl sağlarsınız tabii ki reklamla google reklamları ve sosyal medya reklamları ilk adımdır. İleri dönem ise tv ve radyodur. Özellikle televizyon reklamları sizi bir anda zirveye çıkarır ama buna hazır olmanız çok önemlidir.

e ticaret seo teknikleri

Önemli Not!
Sitenizi sizin için kurgulamamızı istiyor veya herhangi bir konuda yardım istiyorsanız iletişime geçmeniz veya yorum yazmanız yeterlidir.

 

 

Seo Uyumlu Makale Yazmak [10 Teknik] [Örnekleri ile]
E-ticaret Sitesi Kurmak İstiyorum [10 Adım] [Maliyeti]