Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) ile alakalı bir yarış içerisinde olduğunuzu ve bu yarışta üst sıralara çıkmak için rakiplerinizle sürekli mücadele etmeniz gerektiğini biliyorsunuz. SEO başarınızı etkileyen yaklaşık 200 faktör bulunmakla birlikte, SEO’nun temel bileşenlerini şu şekilde özetleyebiliriz:
SEO Nedir? Konusuna mutlaka bakın.
SEO = Teknik SEO + İç SEO + Dış SEO
Bu bileşenlere hakim olsanız dahi, SEO başarınız rakiplerinizin bu stratejileri ne kadar iyi uyguladıklarına da bağlıdır.
SEO’da Başarının Sırrı Nedir?
Bu makalede, SEO başarısının sırlarını çözmek ve rakiplerinizin avantajlarını ortaya çıkararak daha iyi bir performans sergilemenize yardımcı olacak adımları araştırıyoruz.
- Adım: Hedeflemek İstediğiniz Anahtar Kelimeleri Belirleyin Rakiplerinizin niyetini anlamak için anahtar kelime araştırması yaparak işe başlayın. Bu, sizin veya ürününüzün çözdüğü sorunlara odaklanan anahtar kelimeleri listelemeniz gerektiği anlamına gelir. Anahtar kelimeler sadece tekliflerinize değil, aynı zamanda tekliflerinizin tamamlayıcı unsurlarına da odaklanmalıdır.
Örneğin, CRM yazılımı sunan bir şirket iseniz, ürününüzle ilgili anahtar kelimelerin yanında, satış temsilcileri ve işletme sahiplerinin karşılaştığı sorunları da dikkate alarak anahtar kelimeler oluşturmalısınız. “Satış tahminleri nasıl yapılır” ve “e-posta açılma oranları nasıl artırılır” gibi kelimeler bu listeye dahil olabilir.
Satın alma niyetine odaklanan anahtar kelimeleri de göz önünde bulundurun. Tüm kullanıcılar hemen müşteriniz olmayabilir, ancak farklı satın alma niyetlerine yönelik içerik oluşturarak kullanıcılarla ilişki kurma şansınızı artırabilirsiniz.
Google’ın Anahtar Kelime Planlayıcısı ve SERP’lerdeki önerileri kullanarak, potansiyel müşterilerinizin kullandığı anahtar kelimelere ulaşabilirsiniz.
Bonus İpucu: Birincil anahtar kelimelerinizi destekleyecek semantik ve tematik anahtar kelimeleri de dikkate alarak içeriğinizi zenginleştirin.