kurumsal sosyal medya yönetimi
[kepler_headline kepler_align=”-center” kepler_title=”Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi Nedir?”]

Kurumsal sosyal medya yönetimi, bir kurum için artık çok önemli bir hal aldı. Kurumsal sosyal medya yönetimi bir firmanın kurumsal kimliğine zarar vermeden ve dahası ona değer katarak sosyal medyada tanıtmak olarak algılayabiliriz.

Ben Ender Çene
15 yıldır sosyal medya yönetimi yapıyorum. Bir dijital pazarlama uzmanıyım. Sosyal medya yönetimi nasıl yapılır? yazımıza bakabilirsiniz.

Kurumsal nedir?

Kurumsal; bir firmanın kurum ile ilgili net ve etik kurallar bütünü ile hareket etmesi anlamına gelmektedir. Kurumsal bir firma giriş ve çıkış saatlerinden diğer tüm iş ve sosyal hayatla ilgili kuralları tam anlamıyla yerine getiren firmaya diyebiliriz. Burada kurumsal kimlik nedir? sorusunu sorabiliriz. Bu da aslında kurumun logosundan tutun kartvizitte kullandığı rengine kadar her şeyin her bölge, şube ve bayide aynı olması diyebiliriz.

Kurumsal Sosyal Medya Nedir?

Bir kurumun artık sadece kayıtlarda veya fiziksel mecralarda olması yetmiyor. Onu tanımlayan bir diğer etkende sosyal medya alanında yer almasıdır. Sosyal medyada temsil edilen kurum eğer kurumsal olarak temsil edilmiyorsa bu onu zayıf düşürebilir.

Kurumsal sosyal medya için öncelikle firmayı tanımak ve onun tasarımlarını incelemek gerekecektir. Kurumsal bir firmanın sosyal medya çalışmalarında etkili olmasını sağlayacak bir diğer adımda profesyonel bir ekip ile yönetilmesidir.

Kurumsal sosyal medya yönetiminde dikkat edilmesi gereken 10 şey

  • Doğru bir tasarım dili seçmek ve kurum için o dili uygulamak
  • Açıklamalarda kurumun hitap şeklini iyi anlamak ve ona açıklamalar oluşturmak
  • Grafiklerde, fotoğraflarda ve videolarda kurumun kurumsal algısını zedelemeyecek gönderiler paylaşmak
  • Kurum cevaplarında doğru dili bulmak. (Yorumlarda)
  • Kurum için uygun tasarımları oluşturmak ve uygulamak
  • Kurumun temsil edildiği unutulmadan paylaşımlarda bulunmak.
  • Kurumu anlatacak ve ifadelerinde kuruma değer katacak tasarımlara yer vermek.
  • Kurum resmi işaretlerini ve renklerini kullanmak
  • Kurum için doğru tarzda içerikler oluşturulmalıdır.

Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Sosyal medya yönetimi için olmazsa olmaz 3 şey vardır.

  • Tasarım Dili
  • İçerik
  • Hashtagler

Bu üç şey doğru şekilde birleştirilirse sosyal medya yönetimi kolay bir şekilde yapılır. Sosyal medya yönetimi için öncelikle hesabın düzgün bir şekilde ele alınması gerekir. Bir instagram hesabı olarak düşünürsek öncelikle öne çıkarılan içerikler düzenlenir. Biyografi doğru bir şekilde düzenlenir. Burada link ağacı kurulup etkileşim arttırılabilir. Profil resmi doğru bir şekilde hazırlanır. Dikkat edilmesi gereken doğru tema ile işlem yapmaktır. Temayı belirlemek önemlidir.

Örnek vermek gerekirse bir spor salonu için karanlık bir tema seçilebilir mesela.

Daha sonra hesap için bir tasarım seçilecektir. Tasarım modelleri puzzle dediğimiz birbirini takip eden modeller olabileceği gibi. Profil bütünlüğü sağlayan modellerden olabilir. Sosyal medya yönetimi bu adımlarla kolay bir şekilde yapılır.

Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi 5 Adım

1- Sosyal Medya Takip Edenler

Sizi takip edenler sizinle ilgili ne düşünüyor. Ne paylaşıyor ve ne yapıyor. Bunu araştırın.

  • Markanızdan bahsedenler
  • Ürün veya hizmetinizden bahsedenler
  • Belirli hashtag’ler ve/veya anahtar kelimeler
  • Rakipler ve ortaklar
  • Sektörel haberler ve trendler

2- Analiz Edin ve Planlayın.

Pek çok firmanın atladığı en önemli konu bence analiz. İnsanlar sadece takipçi sayılarına bakıyor. Ama bu artık çok yanıltıcı. Takipçi sayısı kolaylıkla satın alınabiliyor. Gölge takipçi (Sahte takipçi) hesapları ile kolayca bot hesaplar oluşturulabiliyor. Bu hesapları bu şekilde büyütenler aynı zamanda beğeni sayılarını da satın alabiliyor. Kısaca sahte bir dünya yaratıyorlar kendilerine.

Ama 1000 kişilik bir hesap eğer sizden ürün satın alıyorsa yeterde artar bile. Evet bir milyon sahte hesaba bin kişilik gerçek hesabı tercih ederim.

Analiz ise dönüşüm hedeflerinize bakmanızı sağlamaktır. Dönüşümler sizi çok hızlı bir şekilde doğru noktaya ulaştırır. Bu nokta kar noktasıdır. Para kazanmak için instagram ve diğer sosyal medyalar harika araçlardır.

3- İçerik Aynı gün ve saatte girmeye özen gösterin.

Bir düzen içinde olmak iyidir. Dahası sosyal medyada bunu ister. Eğer günlük ve saatlik olarak aynı zamanda paylaşımlar yaparsanız büyürsünüz.

4- Tasarım ve Programlama

Doğru programlar ile harikalar yaratabilirsiniz. Ben size bu konuda üç program önereceğim.

canva.com

hootsuite.com

business.facebook.com

Canva’da harika tasarımlar yapabilir ayrıca da tasarımlarınızı paylaşabilirsiniz.

hootsuite ile tüm sosyal medya platformları için paylaşımları planlayabilirsiniz.

business facebook kullanarak instagram ve facebookta paylaşım yapabilir ve planlayabilirsiniz.

5- Etkileşim kurun.

Sosyal medya etkileşimdir. Müşterilerinizle etkileşim kurun. Onlarla konuşun. İletişime geçin.

Neil Patel Sosyal Medya Yönetimi

Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi Nedir?

Kurumsal sosyal medya yönetimi firmayı sosyal medya mecralarında doğru şekilde temsil etmektir. Bu kurumsal kimliği analiz edip doğru şekilde uygulamak ile mümkündür.

Kurumsal Sosyal Medya ile Sosyal Medya Yönetiminin Farkı Nedir?

Kurumsal sosyal medya yönetimi kurumsal kurallar ile belirlenir ve kurallar çerçevesinde yönetim yapılır. Burada marka ve kurumsal kimlik zedelenmemeli ve doğru şekilde yönetilmelidir. Küçük işletmelerde ise daha serbest kurallar bütünü vardır.

Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi Nedir?

Profesyonel ve bu işin eğitimini almış bir ekip tarafından yönetilen sosyal medya yönetimine verilen addır.

Sosyal Medya yönetiminde Kurumsal Kimlik Oluşturmak

Sadece fiziksel olarak değil dijital olarak ta bir kimlik oluşturulur bu kimlik kurumsal olarak oluşturulmadıysa büyük sıkıntılar yaşanır. Onun için biyografi dahil doğru bir kurumsal kimlik oluşturmak çok önemlidir.